top of page

Pure klanken en echte gevoelens


Assen - "Wij zijn heel trots dat hij hier is", zegt Gert-Jan Gjaltema als hij het instore optreden van Michael McDermott aankondigde. Dat is dan ook geen overdreven statement. Met een rauwe stem die doet denken aan een jonge Bon Jovi en teksten die het publiek bijna tot tranen heeft geroerd.

Het was al aangekondigd via social media, wat resulteerde in een vol 'theater' op de CD-afdeling van Warenhuis Vanderveen. Velen waren fans en van ver gekomen. "Ik heb hem in de buurt van De Lage Vuursche voor het laatst gezien, dat is nu twee jaar geleden. Hij is zo goed., zegt een fan. "Vanavond ga ik nog naar Bakkeveen en dan weer terug naar huis in Limburg".

Op de vraag waar hij zijn inspiratie uit haalt, zegt hij zelf: “De stemmen in mijn hoofd. Ik ben begonnen met muziek maken toen ik ongeveer 13 jaar was. Ik zag een optreden van The Rolling Stones in Chicago en dat wou ik ook”. Toen hij begin twintig was, kwam zijn eerste album uit genaamd ‘620 W. Surf’. Nu heeft hij tien albums gemaakt. Het laatste album heet Willow Springs. Een heel persoonlijk album genaamd naar de plaats waar hij een toevluchtsoord vond.

Het optreden op de CD-afdeling was een succes. Een gitaar en een scala aan mondharmonica's ondersteunen zijn gevoelige liedjes. Met nummers als ‘Getaway Car’ ‘No. 49’ en het persoonlijke ‘Bars’ was het optreden zeker voor herhaling vatbaar. Een optreden op de afdeling is niet compleet zonder het signeren van cd’s en een praatje of foto. Daar werd dan ook alle tijd voor genomen, voordat Michael de reis voortzette naar Bakkeveen voor het optreden daar.

© Beleef Assen

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Archive
bottom of page