top of page

SCREAM! : "Best stoer en spannend"


Assen - Het is weer hoog tijd voor een nieuwe expositie in King Vintage. En daar heeft Nachtburgemeester Zed Zeedy voor gezorgd. Niemand minder dan Maurice Vos mag de expositieruimte vullen. En dat is aan dze fotograaf wel toevertrouwd. En uiteraard ontbreekt de muzikale onderstuning ook niet in de Rolderstraat.

Voor de officiële opening nam mocht de 'man van de avond' wat zeggen. "Als iemand mij een jaar geleden had gezegd dat ik hier een expositie zou hebben, had ik hem voor gek verklaard", aldus Maurice Vos. Een aantal jaren geleden ging hij studeren. Ondertussen is hij journalist. "Ik vond het wel leuk als ik een foto kon maken bij mijn stukken. Ik ben nog niet lang met fotografie bezig, maar ik vind het misschien wel leuker dan het schrijven", zegt hij. En dat is op de foto's terug te zien. Het zijn prachtige portretten geworden van de Asser muziekscene. Met affices - samengesteld door Jan Stam, bekend Kunst en Cultuur Drenthe-coryfee - is het een overzicht geworden van de Drentse muziekscene.

Voor het officiële gedeelte van de opening nam wethouder Maurice Hoogeveen het woord. Zijn boodschap was duidelijk: "Kunst en cultuur zorgt voor meer gezelligheid in de stad".

Nadat een ieder de expositie heeft kunnen bewonderen en heeft kunnen genieten van een drankje en het optreden van Kris Vesseur, werd het gehele gezelschap uitgenodigd om naar 'de overkant' te gaan, waar in New Image het volgende muzikale interlude werd gebracht door Zora Cock en Grinner. Ook in De Dependance barste het muzikalegeweld los.

Mocht u de expositie willen bewonderen, bent unog tot het eind van deze maand welkom in de vuurwerkbunker van King Vintage.

© Beleef Assen

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Archive
bottom of page